3,4,5,6 Οκτωβρίου 2024

«…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»

Πληροφορίες

Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τ 2310 230013
Ώρες ταμείου: Δευτέρα - Παρασκευή: 17:30-21:30 | Σάββατο & Κυριακή: 09:30 - 21:30

Αγοράστε τα εισιτήρια σας, κάνοντας κλικ εδώ

«…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»
του Χρόνη Μίσσιου
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Το εμβληματικό έργο του Χρόνη Μίσσιου
«…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»
επιστρέφει για δεύτερη φορά στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.

3,4,5,6 Οκτωβρίου 2024, 21:00

Η παράσταση «… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς», από την ομάδα GAFF και τη σκηνοθέτιδα Σοφία Καραγιάννη, μετά τα πολυάριθμα βραβεία κοινού και κριτικών που απέσπασε, τα απόλυτα sold out δύο χρόνων και τις διθυραμβικές κριτικές από τους πλέον έγκριτους κριτικούς θεάτρου, έρχεται και πάλι στη Θεσσαλονίκη για τέσσερις μόνο παραστάσεις, από τις 3 έως τις 6 Οκτωβρίου στο θέατρο Αυλαία.

Η παράσταση απέσπασε από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών το Βραβείο Δραματουργίας και το Βραβείο νέου ηθοποιού, στα 9α Θεατρικά Βραβεία Κοινού All4fun το 3ο βραβείο παράστασης, 2ο βραβείο σκηνοθεσία και 3ο ανδρικής ερμηνείας, ενώ στα 13α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2024 πήρε τρία ερμηνευτικά βραβεία, Α’ Ανδρικού και Β’ Ανδρικού ρόλου και αυτό του Ερμηνευτικού Συνόλου.

Το έργο

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που η Ελλάδα παραδίνεται στο χάος του Εμφυλίου, ο δεκαεξάχρονος Χρόνης Μίσσιος συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Αποφυλακίζεται το 1973, αφού έχει περάσει εικοσιένα χρόνια σε φυλακές και εξορίες. Αυτήν την περίοδο της ζωής του διηγείται στο σπουδαίο αφήγημα-μαρτυρία «…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς».

«Αγωνίζομαι να μείνω άνθρωπος. Και αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη», έλεγε ο Μίσσιος. Η θέση του αυτή έδωσε στην ομάδα μας το έναυσμα να τολμήσουμε να ανεβάσουμε στη σκηνή τις αυτοβιογραφικές αναμνήσεις ενός πραγματικά γενναίου. Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου. Ίσως πάλι γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες, σε ‘μάς. Ίσως γιατί η αντίληψη του Μίσσιου για τη ζωή , την ιστορία, το όνειρο δεν είναι μόνο γεμάτη από πολιτική κριτική αλλά και από αισιοδοξία για τη ζωή και πίστη στη δημιουργική δύναμη του ανθρώπου. Ίσως, πάλι, γιατί μας έχουν συμβεί αδιανόητα πράγματα και είναι η στιγμή να αναρωτηθούμε, πώς αντιστέκεται κάποιος σήμερα;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη

Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Καραγιάννη, Μυρτώ Αθανασοπούλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα

Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης

Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα

Φωτισμοί: Βασιλική Γώγου

Βοηθός σκηνοθέτη: Αθανασία Κυμπούρη

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer: Στέφανος Κοσμίδης

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή:GAFF

Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος

Παραστάσεις: 3, 4, 5, 6 Οκτωβρίου στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 18 ευρώ, μειωμένο: 16 ευρώ

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων

more.com

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Τσιμισκή 136,

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2310230013

T       2310 230013

W       www.avlaiatheater.gr/

in        |           fb        |           yt

[…]Η Καραγιάννη «έγραψε» σκηνοθετικά – μακράν η καλύτερη δουλειά της. Κινήθηκε με προσοχή, φαντασία, τόλμη και ευελιξία και μας παρέδωσε ένα σκηνικό πόνημα εντελές, ένα κόσμημα για τη θεατρική μας μνήμη και τη βιβλιοθήκη […]
Σάββας Πατσαλίδης, Athens Voice
[…]Η Σοφία Καραγιάννη δημιούργησε τόσο σκηνοθετικά όσο και δραματουργικά μια παράσταση-εντελές έργο τέχνης πάνω σε ένα εμβληματικό πεζογράφημα που δύσκολα φαντάζεται κανείς ότι θα μπορούσε να προσλάβει τέτοια σκηνική δράση […]
Δημήτρης Τσατσούλης, Ημεροδρόμος
[…]Πώς κάνεις θέατρο με ένα τέτοιο υλικό, του οποίου η αλήθεια και η αιχμηρότητα ξεπερνάει κάθε σκηνοθετικό ή θεατρικό "τερτίπι"; Βουτώντας στα βαθιά και στην ουσία του, όπως πετυχαίνει σε αυτή την περίπτωση η Σοφία Καραγιάννη, αναλαμβάνοντας για πρώτη φορά το σκηνικό ανέβασμα του κειμένου. Εμπιστεύεται τέσσερις ηθοποιούς που τη δικαιώνουν απόλυτα, τέσσερις συναρπαστικούς ερμηνευτές που ενσαρκώνουν σε κάθε ίνα των κορμιών τους την εμπειρία του Μίσσιου [….]
Τόνια Καράογλου, Αθηνόραμα
[…] Έτσι όπως απαιτεί το ήθος του εγχειρήματος, αλλά και όπως ενδεχομένως να επιθυμούσε και ο ίδιος ο συγγραφέας, αναφέρω ισότιμα, με απλή αλφαβητική σειρά, τους εξαιρετικούς ηθοποιούς: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος, Κωνσταντίνος Πασσάς. Η αλήθεια τους δεν επιτρέπει να ξεκολλήσεις στιγμή το βλέμμα σου από τη σκηνή […]
Γιώργος Βουδικλάρης, elculture
[…]Η σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη και η δραματουργική επεξεργασία μαζί με την Μυρτώ Αθανασοπούλου που ακολουθούν το σκεπτικό κατά γράμμα είναι περισσότερο από άρτιες, είναι σπουδαίες, με το εξαίρετο εύρημα να τοποθετείται η δράση σε ένα οβάλ, ελλειπτικό (προσοχή, όχι τετράγωνο) τραπέζι συμποσίου, όπου κάθονται οι τέσσερις σύντροφοι-συνδαιτυμόνες «ιδανικά νεκροί» αλλά ζωντανοί συγχρόνως, «όχι χαμένοι σαν τους πεθαμένους», για να ξετυλίξουν το νήμα της ιστορίας τους και Ιστορίας μας, με όλους τους αιματοβαμμένους κόμπους, χωρίς αναισθητικό […]
Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Η Αυγή
[…]Η παράσταση αυτή θα μείνει για καιρό. Και πρέπει να μείνει για καιρό. Γιατί είναι εξαιρετική. Και βαθιά συγκινητική[…]
Γιώργος Σαρηγιάννης, Το τέταρτο κουδούνι
[…]Με δημιουργική φαντασία, αλλά χωρίς να καταφεύγει σε σκηνοθετισμούς, η δουλειά της Σοφίας Καραγιάννη ρίχνεται μέσα στη φωτιά του κειμένου […]
Στέλλα Χαραμή, Monopoli

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Μάθε πρώτος όλα όσα συμβαίνουν στο θέατρο Αυλαία

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Μάθε πρώτος όλα όσα συμβαίνουν στο θέατρο Αυλαία

Theater is a verb before it is a noun,
an act before it is a place

X